donderdag 31 maart 2016

aanpassing t-shirt

Ik heb vandaag een shirt gemaakt. De Lady Ophelia. Een bijzondere hals maar verder een gewoon getailleerd shirt.


 
 
Het shirt past goed maar er zit alleen wat teveel ruimte op mijn rug. Tussen mijn schouders eigenlijk. Kan ik dat aanpassen door de RVD lijn op MA (waar geen naad zit) tussen de schouders wat kleiner te maken en deze lijn schuin naar de heupen toe weg laten lopen zodat er bij de heupen nog genoeg ruimte zit? Niet bij het shirt dat al af is maar ik wil een aanpassing maken voor volgende versies.
 
Zoiets als onderstaande foto?
Of wordt het dan heel raar?


2 opmerkingen:

  1. Ik zou het niet weten word de hals dan niet te klein?
    Misschien gewoon proberen van een wat goedkopere lap stof.

    Het ziet er wel logisch uit is het ook genoeg?

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het meedenken Corina. Ik ga een stukje uit MA weghalen over de gehele lengte en dit dan bij de heupen in de zijnaad er weer bij tekenen. Inderdaad eerst met een proefmodel.

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette